tisdag 20 augusti 2013

Lista

Tre saker jag tänkt på:

1.Eftersom jag tagit studenten har jag funderat på ARBETSLIVET och PENGAR och tittat på denna film som handlar om just det:


"Men politiker dom ser inget större problem med det här. Nej politiker dom älskar ju jobb, man skulle kunna säga att jobb är för politiker vad glass är för barn, eller katter för internet, eller folkmord för Carl Bildt eller nazism för Ingemar Kamprad, eller brillor för mediefolk eller ja.. ni fattar."

2. Allt detta kring vikt och smalhet och fuck allt men att jag ändå bryr mig. Hatar allt detta så jävla mycket. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på hur min kropp ser ut och hur jag inte duger. Om jag bara blev av med allt självförakt skulle min kropp bli så mycket lättare. Dessutom känner jag mig som en dålig feminist då jag egentligen vill ha den där Riots don't diet attityden.

3.


Tre saker jag gjort i sommar:

1. Jobbat på ett boende för handikappade och läst en massa böcker bland annat Barnens Ö och Alltings början. Vill även se filmatiseringen av Barnens Ö!




2. Sen har jag bokat tatueringstid och planerat hur den ska se ut. Jag vill i framtiden tatuera kvinnosymbolen, och handtatueringar men det första jag ska göra är ett mönster som löper kring överarmen. En person frågade om det skulle vara typ som tribals. Jag bah: ehmm... nä hade inte tänkt de. Men jag får se hur den ser ut när den blir klar!!!

3. Förra veckan var jag på festival, Krökbacken i Leksand. Det var jävligt sandigt och så mycket stoner.


Trist med festivalen var att de bland alla band endast var en kvinna... så det blev rätt så snubbigt.
 Många av banden var i alla fall grymma och jag gillade att ligga i en sandgrop i tre dagar och dricka rödvin och rom, så la ner PK-racet lliiite liiite.
Egentligen vore det ju mest politiskt korrekt att själv börja spela stoner rock med ett band bestående av endast tjejer...åh drömmen.
Jaja nu är det snart höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar