tisdag 19 mars 2013

Mars

Tänk att det är så himla kort tid kvar på gymnasiet och det har aldrig känts tyngre. Skitskola vill jag skrika, men jag vet ju samtidigt att det inte ens finns på kartan att ge upp. Mindre än 4 månader ska jag uthärda med plugg, sen kommer ett annat kapitel. Det är inte säkert att det är bättre eller roligare.
Men det är någonting nytt. Som jag tidigare inte vart med om.
En älskad vän sa härom dagen:
Njut nu av denna tid som är kvar, njut av att få träffa kompisar varje dag i skolan.
Och jag bara:
Heh vilka kompisar??!?

Det bästa med gymnasiet har vart att:
  • Hitta vem jag är, på ett ungefär. Vad jag står för, vad jag gillar, vilka jag ser upp till och så vidare.
  • Att jag har lärt mig så sjuk mycket och haft så grymt bra lärare.
  • Bli lite mer vuxen.
  • Lärt mig att kallprata för kallpratandets skull.
  • Men bäst gillar jag lektioner, svara på frågor, anteckna, slippa vara social.

Det värsta med gymnasiet har vart:
  • Att gå i en ful skola i tegel som aldrig är varm och inbjudande utan bra kall och hård.
  • Att hela tiden vilja vara någon annanstans.
  • Panikgråta på skoltoaletten mellan lektionerna.
  • Att inte veta om ens kompisar kommer vara där.
  • Hela tiden kämpa för att för dagen vara en del av gemenskapen.
  • Projektarbetet!
Men snart är helvetet över, måste bara kämpa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar